Obchodné podmienky Internetového obchodu
Čl. I Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzavierané na diaľku prostredníctvom internetového obchodu na internetovej stránke www.granola.sk (ďalej aj „Internetový obchod“), pričom potvrdením príslušného poľa pred odoslaním objednávky kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, v plnom rozsahu porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí.
- Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva, ktorú uzatvára predávajúci a kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, na zásielkový predaj tovaru výlučne prostredníctvom prostriedkov komunikácie, najmä internetu a elektronickej pošty (ďalej len „Kúpna zmluva“).
- Kúpne zmluvy sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) a týmito obchodnými podmienkami (ďalej aj „OP“) upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii.
- Predávajúcim sa rozumie spoločnosť ENACON s.r.o., Lúčna 1014/9, 014 01 Bytča, IČO 50 694 103, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina dňa 31.01.2017, Oddiel: Sro, Vložka č.: 67042/L (ďalej len „Predávajúci“), ktorá je zároveň prevádzkovateľom internetovej stránky www.granola.sk (ďalej len „Stránka“) ako aj Internetového obchodu.
- Kontaktné údaje Predávajúceho vo vzťahu k Internetovému obchodu sú: kontaktná adresa: Lúčna 1014/9, 014 01 Bytča, kontaktné telefónne číslo: 0902 544 553
e-mail: info@granola.sk - Kupujúcim sa rozumie užívateľ Stránky, teda každý návštevník Stránky, ktorý vyjadrí súhlas so Všeobecnými podmienkami používania stránky, a ktorý odoslal objednávku prostredníctvom Internetového obchodu (ďalej len „Kupujúci”).
- Orgány vykonávajúce dohľad:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj Predmestská 71,
P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1 Odbor výkonu dozoru
tel. č. 041/7632130, 041/7632139
Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Žiline
V. Spanyola 27, 011 71 Žilina
tel. č. 041/7233843
Regionálna veterinárna a potravinová správa Žilina
Jedľová 44, 010 04 Žilina
tel. č. 041/7632963, 041/7631235
Čl. II Informácie o tovare a cene
- Cena tovaru uvedená v Internetovom obchode zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH). Cena nezahŕňa náklady spojené s doručením tovaru formou balíka. Náklady spojené s doručením tovaru v rámci Slovenskej republiky sú uvedené pri vytváraní objednávky a sú automaticky pripočítané ku kúpnej cene tovaru. V prípade záujmu Kupujúceho o doručenie tovaru do zahraničia je potrebné kontaktovať Predávajúceho na adrese: info@granola.sk
- Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
Čl. III Objednávka tovaru
- Odoslanie objednávky je podmienené potvrdením oboznámenia sa a súhlasom s OP a so spracovaním osobných údajov Kupujúceho.
- Po odoslaní objednávky bude Kupujúcemu, na e-mailovú adresu uvedenú pri objednávke tovaru zaslaný potvrdzujúci email, ktorým Predávajúci potvrdí zaradenie objednávky na spracovanie, čím dochádza k uzavretiu Kúpnej zmluvy. Na uvedenú e-mailovú adresu budú v prípade potreby Kupujúcemu zaslané všetky ďalšie informácie ohľadom objednávky.
Čl. IV Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
- Záväzným akceptovaním objednávky Kupujúceho Predávajúcim je telefonické alebo e-mailové potvrdenie Predávajúcim Kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí objednávky Kupujúcim a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako “potvrdenie objednávky”. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.
- Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru, názov a údaje o kupujúcom, resp. adrese, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, spôsobe prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho.
Čl. V Povinnosti predávajúceho
Predávajúci sa zaväzuje dodať:
- Druh a množstvo tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky, okrem zjavných omylov a v prípade výraznej zmeny ceny tovaru.
- Tovar, ktorý bude vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy.
Predávajúci nezodpovedá za:
- Oneskorené dodanie tovaru spôsobené zmluvnou kuriérskou spoločnosťou.
- Oneskorené dodanie tovaru spôsobené nesprávne a/alebo neúplne udanou adresou Kupujúceho, na ktorý sa má Tovar doručiť.
- Oneskorené dodanie tovaru spôsobené okolnosťami vyššej moci (vis maior), ktoré nebolo možné predvídať alebo odvrátiť (napr. mimoriadne nepriaznivé poveternostné podmienky a pod).
- Výber tovaru Kupujúcim. Ak po prevzatí zásielky kupujúci zistí, že tovar nezodpovedá jeho predstavám. Takýto tovar nemôžeme považovať za oprávnenú reklamáciu.
Čl. VI Povinnosti kupujúceho
Kupujúci sa zaväzuje:
- Objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade akýchkoľvek závad tieto bezodkladne oznámiť Predávajúcemu.
- Zaplatiť za tovar kúpnu cenu vo výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky.
- V prípade neprevzatia objednávky od prepravnej spoločnosti Kupujúcim, je Kupujúci povinný uhradiť vzniknuté finančné škody Predávajúcemu spojené s prepravou tovaru, ktoré sú aj v prípade vrátenia neprevzatého tovaru účtované prepravnou spoločnosťou Predávajúcemu. Tieto finančné prostriedky je Kupujúci povinný poukázať na č. účtu Predávajúceho 51 3331 3660/0900.
Čl. VII Stornovanie objednávky
- Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy zaslaním žiadosti o storno objednávky na adresu info@granola.sk pred odoslaním tovaru Kupujúcemu.
- Predávajúci má právo stornovať objednávku z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru. O stornovaní objednávky bude Predávajúci Kupujúceho bezodkladne informovať telefonicky alebo e-mailom. V prípade, že Kupujúci uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, táto mu bude vrátená do 15 dní bezhotovostným prevodom na účet, ktorého číslo uvedie Kupujúci.
Čl. VIII Platobné podmienky
- Internetový obchod ponúka možnosť platby na dobierku, peniaze za tovar Kupujúci uhradí až pri jeho prevzatí kuriérovi.
- Kúpnu cenu nie je možné uhradiť žiadnymi poukážkami alebo šekmi vydanými akýmkoľvek právnym subjektom.
- Daňový doklad (faktúra) v prípade dobierky bude zaslaný kupujúcemu elektronickou formou po potvrdení prevzatia zásielky kupujúcim.
Čl. IX Podmienky dodania tovaru
- Dodacia lehota začína plynúť dňom prijatia záväznej objednávky ktorá obsahuje všetky potrebné údaje na jej vybavenie.
- Internetový obchod granola.sk doručuje tovar prostredníctvom zmluvnej kuriérskej služby. O pripravenosti balíka na expedíciu bude Kupujúci informovaný SMS/e-mailom.
- Ak sa nedohodlo inak, Predávajúci sa zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar najneskôr do 7 pracovných dní od emailového potvrdenia objednávky Kupujúcemu.
- Kupujúci je povinný poskytnúť súčinnosť pre bezproblémové prevzatie tovaru. Pokiaľ tak Kupujúci neučiní a tovar bude vrátený späť na náklady Predávajúceho z dôvodu opakovaného nezastihnutia Kupujúceho, Predávajúci má voči Kupujúcemu nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru.
- Tovar je Kupujúcemu zasielaný na dobierku.
Čl. X Dodacie náklady
Dodanie zabezpečuje: kuriérska služba Dpd
Ceny pre doručenie sú nasledovné:
Dodanie v rámci SR: 3,90 EUR s DPH (poštovné + dobierka).
Dodanie v rámci ČR: 5,90 EUR s DPH (poštovné + dobierka).
V prípade záujmu o dodanie do iných krajín nás prosím kontaktujte na info@granola.sk. Zmena vyhradená.
Čl. XI Reklamačný poriadok
- Kupujúci uplatňuje reklamáciu písomne alebo elektronickou poštou na adrese info@granola.sk
- Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené najmä mechanickým poškodením, neodvratnou udalosťou – živelnou pohromou, nesprávnym zaobchádzaním – v rozpore s návodom na užívanie a obvyklým spôsobom používania.
- Predávajúci vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavenie reklamácie bude Kupujúcemu oznámené e-mailom.
Čl. XII Ochrana a spracovanie osobných údajov
- Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho na plnenie svojich záväzkov voči Kupujúcemu vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy podľa § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, a to najmä pri vystavení faktúry/daňového dokladu, kontaktovaní Kupujúceho v súvislosti s vybavovaním jeho objednávky, doručením objednaného tovaru, vybavením reklamácie. Predávajúci ďalej spracúva osobné údaje v prospech Kupujúceho za účelom vedenia histórie jeho objednávok a zvýšenia komfortu jeho ďalších nákupov.
- Predávajúci spracúva osobné údaje Kupujúceho v rozsahu: krstné meno, priezvisko, e-mailová adresa, fakturačná adresa, adresa dodania, kontaktné telefónne číslo, iné osobné údaje nevyhnutné pre plnenie povinností Predávajúceho z Kúpnej zmluvy.
- Kupujúci zároveň súhlasí s tým, aby Predávajúci poskytol osobné údaje Kupujúceho nevyhnutné pre doručenie tovaru zmluvnej kuriérskej spoločnosti.
ČL. XIII Alternatívne online riešenie sporov
- Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@granola.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ARS“. Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o ARS. Návrh môže Kupujúci – spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o ARS.
V Bytči
jún, 2017